„Plastusiowy pamiętnik”…

Marii Kownackiej /1894 – 1982/ pierwszy raz ukazał się - 2 września 1931 r. – w „Płomyczku” , a w książce – 5 lat później.

… Na pierwszej lekcji, zaraz po wakacjach, było lepienie z plasteliny. Pani rozdała dzieciom zieloną i czerwoną plastelinę i dzieci lepiły, co same chciały. Bronka ulepiła gniazdo z jajeczkami, Wicuś ulepił grzybki, chłopcy spod okna ulepili samoloty, a Tosia ulepiła mnie – takiego malutkiego ludzika.

Ja mam duży czerwony nos, odstające uszy i zielone majteczki. Wszyscy  powiedzieli w klasie, że jestem śliczny. Tosia mi zrobiła ołówkiem oczy i zaraz zacząłem patrzeć na wszystkie strony. A jak Tosia przylepiła mi uszy, to zaraz zacząłem słuchać, co się w klasie dzieje.

I teraz wszystko widzę i słyszę, i mieszkam sobie w Tosinym piórniku…

Książeczka pochodzi z 1979r. i należała do szkolnych lektur.
Jest  to V wydanie NK – nakład 30 tysięcy.

A autorem plastusiowych ilustracji  jest Zbigniew Rychlicki /1922 – 1989/.

2 komentarzy

  1. Fioletowa said,

    04/09/2010 at 09:55

    Jak j dobrze pamiętam tę pozycję.
    Moja córcia na pewno będzie znała przygody Plastusia
    Nawet jeśli nie jako lekture, to jako pozycję czytaną i polecaną przez mamusię

    • jarmila09 said,

      04/09/2010 at 12:10

      Nie tylko mamusie polecają plastusiowe przygody, ale babcie również :)
      Witam serdecznie i zapraszam do kolejnych… blogowych odwiedzin!


Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 47 obserwujących.

